توکیو: مقام‌های دولتی ژاپن از ناپدید‌شدن یک پیرزن 113‌ساله که مسن‌ترین شهروند توکیو به‌حساب می‌آید خبردادند

tokyo oldest-

فوزا فورویا که در سال 1897‌به‌دنیا آمده است از مدتی پیش در محل زندگی‌اش دیده نشده است و نیروهای پلیس هم هنوز نتوانسته‌اند ردی از او پیدا کنند. این خبر از این جهت در مرکز توجه قرار گرفته است که چند روز پیش مسئولان دولت ژاپن فهمیدند مردی که تصور می‌شد پیرترین مرد توکیو است 30‌سال پیش مرده است. ناپدید‌شدن این خانم مسن زمانی مشخص شد که ماموران دولتی به نشانی موجود در اسناد اداری سر زدند. دولت ژاپن اکنون در تلاش است فهرست افراد مسن خود را برای داشتن آمار درست به‌روز کند.

گم‌شدن گردشگرها در معمای لندن

لندن: ده‌ها نفر از گردشگران پایتخت انگلیس در ماز جدیدی که در میدان ترافالگار این شهر قرار گرفته است گم‌شدند! این معمای مارپیچ که ارتفاع دیواره‌های آن بیشتر از 2.4 متراست به‌عنوان سرگرمی توسط شهرداری لندن در این میدان مشهور قرار دارد. گردشگرها با ورود به این مارپیچ باید مسیر خروجی از آن‌را پیدا کنند.

مسئولان شهری لندن برای راهنمایی کسانی که به‌حل سرگرمی علاقه دارند برخی مسیرهای این مارپیچ را با اسامی مکان‌های دیدنی و خیابا‌ن‌های لندن نامگذاری کرده‌اند. در صورتی که گردشگرها کمی از نقشه پایتخت انگلیس آگاهی داشته باشند می‌توانند از این اسامی برای حل این معمای سخت کمک بگیرند. افراد در صورت گم شدن در این سرگرمی آموزشی مجبور می‌شوند چند ساعتی با نقشه شهر کلنجار بروند!

وصیت برای تظاهرات پس از مرگ

لندن: یک پیرمرد انگلیسی برای ادامه اعتراض‌هایش به زیاد‌شدن خودروها در یک منطقه روستایی این کشور وصیت عجیب و غریبی کرده است. تونی فولر،77‌ساله در وصیت‌نامه‌ خود از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع جنازه‌اش خواسته به ازای هر سال زندگی او یکبار خیابان اصلی این روستا را با در دست داشتن پلاکاردهای خود طی کنند.

این پدربزرگ امیدوار است با این کارش بتواند اعتراض‌های چندین ساله خود به زیاد‌شدن تعداد خودرو‌ها به ویژه کامیون‌ها در مسیرهای این روستا را حتی پس از مرگش ادامه دهد. او عقیده دارد که این نوع تشییع جنازه باعث می‌شود مسئولان دولتی منطقه فکری به حال طبیعت بکنند و تصمیمی جدی در این رابطه بگیرند. این روستا در نزدیکی بزرگراهی قرار دارد که خودروهای بسیاری از آن عبور می‌کنند.

کشف استخوان 67‌هزار ساله انسان

مانیل: باستان‌شناسان یک استخوان پای انسان با قدمت 67 ‌هزار سال را کشف کردند که حساب و کتاب کارشناسان درباره حضور انسان در فیلیپین را به‌طور کلی به‌هم می‌ریزد. به گزارش دیلی تلگراف،پیش از این تصور می‌شد که مردان غارنشین (Tabon‌Man‌ ) نخستین‌ انسان‌هایی بوده‌اند که حدود 47‌هزار سال پیش در این منطقه سکونت داشته‌اند.

بقایای مردان غارنشین، شامل جمجمه و آرواره‌هایی از 3 انسان است که به‌همراه چند ابزار شکار سنگی در می سال 1962‌توسط گروهی از باستان‌شناسان موزه ملی فیلیپین در یکی از غارهای غربی این کشور کشف شد. استخوان کشف شده جدید قدمتی حدود 20‌هزارسال بیشتر از یافته‌های پیشین دارد اما به‌علت کوچک بودن نمی‌توان جنسیت صاحب آن‌را تشخیص داد.

کد خبر 113161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز